FRAKT + RETURER
 

Ångerrätt 
Du har alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter att orderbekräftelse och varor mottagits. Det gör du genom att inom ångerfristen (14 dagar) lämna eller sända oss ett meddelande om att du önskar utnyttja ångerrätten och sända tillbaka varan. Du kan även ångra ditt köp om en/flera varor blir restnoterade eller får nytt leveransbesked. Kontakta i så fall kundtjänst. Ångrar du köpet utan att hämta ut leveransen måste du meddela oss (se Outlöst paket). 
Ladda ner konsumentverkets ångerblankett här. 


Utnyttjande av ångerrätt. 
Sänd tillbaka varan i oförändrat skick, gärna i originalförpackningen. Produkter inom hudvård, make-up, hårvård, och parfym-set innehållandes hudvårdsprodukter returneras i obruten förpackning. Bifoga retursedeln och ange gärna returorsak. På retursedeln finns en adresslapp (förbetald kundretur) som bör användas. Utnyttjas ångerrätten debiteras returfrakten (f.n. 45 kr) i efterhand om du valt att använda vår retursedel. Är varan inte i oförändrat skick kan avdrag för ev värdeminskning göras på returbeloppet. 


Utnyttjande av retur/bytesrätt 
Sänd tillbaka varan i oförändrat skick, gärna i originalförpackningen. Returnera samtliga delar, även om de skulle vara trasiga. Bifoga retursedeln och ange gärna returorsak. På retursedeln finns en adresslapp (förbetald kundretur) som bör användas. Vi byter inte produkter inom hudvård, makeup, hårvård och parfym-set innehållandes hudvårdsprodukter p.g.a hygieniska skäl om dessa returneras i bruten förpackning. Utnyttjas retur/bytesrätten debiteras returfrakten (f.n. 45 kr) i efterhand om du valt att använda Bubblerooms retursedel. Om en vara är felaktig eller felexpedierad, så betalar Bubbleroom returfrakten. Vid byte eller retur står du för transportrisken. Spara alltid garanti/följesedeln tills returen är avklarad, där står ditt returkollinummer, som skall användas vid eventuell reklamation. Om du beställer fler varor än en och inte returnerar alla, betalar vi inte tillbaka expeditionsavgiften då avgifterna är samma oavsett antal varor som beställts. 


Byten 
Det går utmärkt att byta en vara mot en annan genom att själv lägga en ny beställning på vår hemsida, då tillkommer ny fraktavgift. Vid byte via den förtryckta retursedeln tillkommer ingen ny expeditionsavgift, däremot tillkommer returfrakt (f.n 45kr). Även vid byte måste den returnerade varan vara i oförändrat skick samt returnerad inom 14 dagar efter uthämtad leverans. 

Vid byten och returer: 
1. Packa varan väl i samma paket/påse som den kom i eller använd egen förpackning/låda. 
2. Använd ifylld retursedel (retursedeln är förbetald) som du finner med följesedeln i paketet. 
3. Klistra den avlånga, retursedeln på paket/påse och förslut den väl. Bubbleroom debiterar 45 kr i returfrakt vid mottagen retur, om du valt att använda Bubblerooms retursedel. - Läs mer under ”Återbetalning”. 
4. Lämna in returen på närmaste postkontor. Behåll kvittot. 


Återbetalning 
Sker så snart ångermeddelande/retur mottagits, dock senast inom 14 dagar. Är du faktura- eller kontokund gottskrivs ditt konto. 
Har du betalt med betalkort eller MasterPass sker återbetalning automatiskt tillbaka ditt kortkonto. Har du betalt med PayPal sker återbetalning till ditt PayPal-konto. 
Är du postförskottskund sker utbetalning via Swedbank och Sparbankernas utbetalningstjänst(SUS). För att pengarna skall kunna gå direkt till ditt konto behöver du vara ansluten till Swedbank kontoregister samt att Bubbleroom har ditt personnummer. Du kan anmäla ditt konto oberoende av bank (Det behöver inte vara ett Swedbank-konto) på www.swedbank.se/kontoregister. I annat fall sker utbetalningen via en avi. 
Ifall du får en avi, kan du med fördel skriva ditt kontonummer på baksidan för utbetalning, så ansluter du detta konto för framtida SUS utbetalningar. 

Ångrar du hela köpet återbetalas även expeditionsavgift. 

Reklamationer 
Har du fått felaktiga varor eller blivit felexpedierad så ber vi dig att kontakta kundservice snarast på tel. 08-411 17 17. Vid reklamation debiteras ingen fraktavgift eller returfraktavgift. Tänk på att du själv måste lägga en ny beställning om ny vara/order önskas. 


Reklamation av paket 
Bubbleroom har ansvar för produkten fram till dess att du får den. Upptäcker du en skada på paketet innan du öppnar det, kontakta kundservice tel. 08-411 17 17. Misstänker du att en vara saknas i paketet, eller att förseglingen är bruten, ska det anmälas/meddelas till utlämningsstället omedelbart. 


Returporto 
När vi mottagit din retur debiteras du 45:- i returporto i efterskott om du valt att använda Bubblerooms retursedel. När man returnerar på Bubbleroom så rekommenderar vi att du använder den förbetalda retursedeln, skulle man inte använda denna retursedel och vill bekosta detta själv så debiterarar vi 45 kr i efterskott. 


Outlöst paket 
Ej uthämtat paket
Om du av någon anledning inte hämtar ut ett paket med varor, så tvingas vi debitera den verkliga fraktkostnaden samt returfrakten. För ej uthämtad vara tillkommer också en expeditionsavgift. Våra fraktvillkor gäller ej vid icke uthämtat paket. De fraktpriser vi debiterar från PostNord för ditt paket kommer vi alltså att ta ut och inte enbart den subventionerade kundfrakten på 39 kr. För ej uthämtade paket debiterar vi för närvarande 150 kronor.